Monday, October 11, 2010

"..malam ini...12102010"

Assalammualaikum w.b.t...

dia senyum..
lihat screen laptopnya...
what am i going to "taip" tonytez.?? :)

"..alunan jiwa sufi.."

:) .. menarik kan kata2 itu..
dia suka..
dia terkenang waktu pertemuan dangan perkataan "sufi" tu..

dia xthu knape..
"sufi"..lembut bila lidah mentuturkannya..
selembut maksudnya..
"sufi"...indah utk diperdengarkn telinga...
seindah dirinya...
"sufi"...
"sufi"...
"sufi"...

layakkah utk dia digelar sufi..??
sdngkn trlalu byk khilaf dia...
utk menyadang "sufi" itu....

pabila "sufi" ini meredah alam ingtan dia..
dia terus teringt akn sahabat dia...

dia senyum..
rindu..
sungguh..
rindu... :)

dia ingin kuat...

dalam hidup ini...dia terasa kerdil..
hina...
pada DIA Yang Maha Sempurna...
dia,mempunyai..
hati...yng mengharapkn kesempurnaan...
jiwa ..yang membutuhkan kedamaian...
diri...yang mendambakan kekuatan..
dan dia tahu,sumbernya satu,DIA...

tangis tawa dia,hitam putih di hidup dia...
tiada satu yang tersembunyi..
hanya DIA yang menjadi saksi...
dia yang menyoroti langkahan..
laluan takdirNya...
berbicara saban ketika...
"...xkan semua indah utk dia lalui..."

namun.tidak akan dia lari dari laluan ini...
kerna keyakinan yang satu..jitu...
"...takdirNya...hikmah terindah buat hambaNya...."

ya...
hikmah terindah dalam hidup adalh takdirNya..

sepanjang hayat kita,hambaNya belajar....

"..belajar dari alam.." solusi edisi 20...


'..alam ini adalah maha karya Tuhan...yng senantiasa berbicara dengan manusia..
tentang kewujudan,kehebatan dan keagungan PenciptaNya...hakikatnya alam adalah sekolah buat insan...'

dia merasakan....



setiap kali pun beralih angin, musim berganti
beralih tajuk baru.
Beralih muka surat.
Dan beralih agenda serentak demi masa
Demi sedenyut nyawa diberiNya percuma, atas satu tujuan.
Ya! Kita hamba Allah dipersada masa.

"...gapai semua jemari..rangkul aku dalam dakapanMu...."-rossa-tegar

dia beransur dahulu..

sebelum tu,dia sedang mendengar lagu...
ingin berkongsi dengan sahabat yang membaca..

algebra-daerah ini..

Mereka kata kau akan sayu di daerah itu
Jawab aku selalu bersama Tuhanku
Kupasrah padaNya sehening tiupan salju
KernaNya aku rasa jitu dan mampu melebihi manusia beribu
Daerah ini daerah tenang sekalipun ada yang kata usang
Daerah ini daerah damai sekalipun sukar untuk sampai
Daerah ini daerah merdeka sekalipun ada yang memeranginya
Biarkan saja aku di daerah ini..
Kata mereka daerah mu itu jauh
Jawab ku pada Tuhan aku bersauh kukuh
Yang jauh itu jiwa yang mungkir
Padaku daerah ini amat hampir

Kata mereka daerah kau itu sepi
Jawabku aku tak pernah sunyi dengan alunan murni
Yang sepi itu jiwa yang inginkan pujian
Padaku cukuplah dengan irama keredhaan Tuhan
Daerahku ini daerah berpendirian
Berpaksikan firman Tuhan
Bukan hukum insan bukan gema sorakan bukan riuh tepukan
Daerah ini tak pernah peduli
Apa kata abdi atau pembesar negeri
Daerah ini berpasakkan Nabi
Bagindalah mimpi Bagindalah realiti..
Biarkan saja aku di daerah ini
Sekalipun ada yang tak gemari
Biarkan saja aku di daerah ini
Sendiri membawa diri dan sanubari
Biarkan saja aku di daerah ini
Sekalipun ada yang tak gemari
Biarkan saja aku di daerah ini
Kerna aku mengerti ia amat suci dan abadi
Di daerah ini, biarlah aku..
di daerah ini,biarkn dia...... :)

Assalammualaikum w.b.t......

12102010..111..

p/s : sahabat ana,asyikin ahmad,selamat hari lahir..

moga terusan kuat dlm laluan takdirNya... ;)


No comments:

Post a Comment